6 Nisan 2015 Pazartesi

THE WAVE( TEHLİKELİ OYUN) - 2008



Film Almanya'da bir okulda geçmektedir. Bir hafta sürecek olan proje haftasında Otokrasi ve Anarşi derslerinden biri seçilecektir. Başrolde öğretmen Rainer Wenger anarşi dersini vermek istemesine rağmen kendisine okul yönetimi otokrasi dersi verilir. Okul yönetimi ve anarşi dersini anlatacak olan öğretmen geleneksel eğitim anlayışının tipik örnekleridir. Rainer Wenger öğrencileriyle daha iyi bir diyalog içerisinde. Aynı okulda çalışan eşi Anke Wenger iyi bir öğretmen fakat daha egoist öğrencileri kendisini örnek almamasından rahatsız.  Öğrencilerin ilgisizliği üzerine  farklı bir ders işlemek isteyen Wenger öğrencilerinden kendisini lider olarak kabul etmelerini ister. Wenger farklılıkların olmadığı bir grup oluşturmak istemektedir. Artık bir grup olmuşlar kendilerine Dalga ismini vermişler ;beyaz gömlek giyip , grup logosu oluşturup , kendilerine özgü bir selamlaşma bile geliştirmişlerdir. Bazı öğrenciler gruba dahil olmak istemezler. Filmde Sinan ismiyle Türk öğrenci de göze çarpmakta.




Ancak olayı fazla abartan öğrenciler ergenliğinde vermiş olduğu heyecanla olumsuz davranışlar sergilemeye başlar Diktatörlük, terör, anarşi,otokrasi...  Kimlik arayışı içinde olan gençler olayı fazla abartır..Ailelerinden de ilgi göremeyen öğrenciler de yaşadıkları duygudan vazgeçmek istemez. Öğretmen başta bir şeyi öğretmek ister, öğrenci bunu reddeder fakat zamanla kabul edip o  kimliğe bürünür artık onun bir parçası olmuştur. Bundan vazgeçmeleri istendiğinde de öğrenciler direnmiş olay trajik bir son bulmuştur. Tim Stoltefuss bu grupta belki  kendini en iyi hisseden öğrenciydi ama  filmin sonunda Bay Wenger'in grubu dağıtmak için toplandığı salonda durumu kabullenemeyip arkadaşını ve kendisini vurur.
Filmi böyle trajik bir sonla bitirmeyip; Bay Wenger problemli öğrencisi Tim'in durumunu daha önce fark edebilmiş olsa ve onu duygularını incitmeden bir uzmandan da yardım almasını sağlayabilirdi. Bu şekilde öğrencide düzelme sağlansa diğer arkadaşlarında da olumlu etki bıraktırılabilirdi. Olaylar bu boyuta gelmeden önce öğretmen müdahale etmeliydi. Grubu daha faydalı faaliyetlerde yardım faaliyeti, sanatsal faaliyet vb bulunmaya yönlendirebilirdi. Eğer olaylar bu şekilde gelişmiş olsaydı son sahnede de grubu sonlandırmak için değil de onları takdir, tebrik etmek için toplanmış olurlardı. öğretmen öğrencilerin içindeki gençlik enerjisini aleyhine değil de hem kendisi hem de onların lehine kullanabilirdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder