Film Almanya'da bir okulda
geçmektedir. Bir hafta sürecek olan proje haftasında Otokrasi ve Anarşi
derslerinden biri seçilecektir. Başrolde öğretmen Rainer Wenger anarşi dersini
vermek istemesine rağmen kendisine okul yönetimi otokrasi dersi verilir. Okul
yönetimi ve anarşi dersini anlatacak olan öğretmen geleneksel eğitim
anlayışının tipik örnekleridir. Rainer Wenger öğrencileriyle daha iyi bir
diyalog içerisinde. Aynı okulda çalışan eşi Anke Wenger iyi bir öğretmen fakat
daha egoist öğrencileri kendisini örnek almamasından rahatsız.
Öğrencilerin ilgisizliği üzerine farklı bir ders işlemek isteyen
Wenger öğrencilerinden kendisini lider olarak kabul etmelerini ister. Wenger
farklılıkların olmadığı bir grup oluşturmak istemektedir. Artık bir grup
olmuşlar kendilerine Dalga ismini vermişler ;beyaz gömlek giyip , grup logosu
oluşturup , kendilerine özgü bir selamlaşma bile geliştirmişlerdir. Bazı
öğrenciler gruba dahil olmak istemezler. Filmde Sinan ismiyle Türk öğrenci de
göze çarpmakta.

Ancak
olayı fazla abartan öğrenciler ergenliğinde vermiş olduğu heyecanla olumsuz
davranışlar sergilemeye başlar Diktatörlük, terör, anarşi,otokrasi...
Kimlik arayışı içinde olan gençler olayı fazla abartır..Ailelerinden de
ilgi göremeyen öğrenciler de yaşadıkları duygudan vazgeçmek istemez. Öğretmen
başta bir şeyi öğretmek ister, öğrenci bunu reddeder fakat zamanla kabul edip o
kimliğe bürünür artık onun bir parçası olmuştur. Bundan vazgeçmeleri
istendiğinde de öğrenciler direnmiş olay trajik bir son bulmuştur. Tim
Stoltefuss bu grupta belki kendini en iyi hisseden öğrenciydi ama
filmin sonunda Bay Wenger'in grubu dağıtmak için toplandığı salonda
durumu kabullenemeyip arkadaşını ve kendisini vurur.
Filmi böyle trajik bir sonla
bitirmeyip; Bay Wenger problemli öğrencisi Tim'in durumunu daha önce fark
edebilmiş olsa ve onu duygularını incitmeden bir uzmandan da yardım almasını
sağlayabilirdi. Bu şekilde öğrencide düzelme sağlansa diğer arkadaşlarında da
olumlu etki bıraktırılabilirdi. Olaylar bu boyuta gelmeden önce öğretmen
müdahale etmeliydi. Grubu daha faydalı faaliyetlerde yardım faaliyeti, sanatsal
faaliyet vb bulunmaya yönlendirebilirdi. Eğer olaylar bu şekilde gelişmiş olsaydı
son sahnede de grubu sonlandırmak için değil de onları takdir, tebrik etmek
için toplanmış olurlardı. öğretmen öğrencilerin içindeki gençlik enerjisini
aleyhine değil de hem kendisi hem de onların lehine kullanabilirdi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder